Dit is het weblog van Ferdinand Vroom. http://www.ferdinandvroom.nl

Lotus Notes V1.0

| dinsdag, januari 25, 2005
Het heeft even geduurd voor ik weer wat tijd vond om een berichtje op mijn weblog te posten, maar het wachten was de moeite waard want ik heb wat leuks!

Download Notes V1.0
Ja, je leest het goed, je kunt de eerste versie van Lotus Notes downloaden! Maar ook versie 2.0 en 3.0.
Ed Brill heeft ze op de IBM Alphaworks website gezet om het 15 jarig jubileum van Lotus Notes te vieren.
Toen ik het las op zijn weblog, wist ik niet hoe snel ik ze moest downloaden. Nu is dat niet echt makkelijk op de LotusSphere. De kiosk laptops zijn compleet dicht, dus moet ik mijn eigen laptop meenemen en op het wireless netwerk aanmelden om de zipjes te kunnen downloaden. Maar het is de moeite waard.
Vervolgens heb ik Virtual PC geinstalleerd en daar MS Dos in geconfigureerd. Op die manier kun je op een WinXP machine toch gebruik maken van deze oude versie van Notes. Om het je wat makkelijk te maken, zal ik hier binnenkort een Virtual PC image plaatsen zodat je alleen Virtual PC hoeft te installeren en het image te laden.

Ik zal in de "Ask the developers lab" op de sluitingsdag gaan vragen of het mogelijk is om Notes V1.0 applicaties te portalizen:))

Veel plezier ermee en laat me even weten wat je ervaringen zijn!

Geen opmerkingen: